Brukerveiledning - Min Side

Denne siden beskriver hva som må gjøres for å kunne aktivere dugnaden din, og gjøre produkter klart for salg på din dugnadsside!

Først må du legge inn generell dugnadsinfo og -detaljer og hvem som skal delta på dugnaden. Du må også velge hvilke produkter som skal selges og hvor mange hver deltaker skal selge av hver, dette kaller vi for salgsmål. Alle deltakerne får samme salgsmål!

Hver deltaker blir knyttet opp mot en unik kode med fire karakterer (f.eks. «1xy2»), som gjør at alle får sin egen link (f.eks. https://voluntary.no/1xy2), slik at det er lett å se hvem man kjøper av! Alle kjøp registreres mot disse kodene, slik at det er lett å få oversikt over fremgang og status for de ulike dugnadsdeltakerne.

Når detaljene er på plass, kan dugnaden aktiveres, og man kan sende ut dugnadsmailen til alle deltakerne! Dugnadsmailen inneholder informasjonen fra dugnadssiden, og også den unike lenken som deltakerne skal dele med venner, familie og på sosiale medier. Det er viktig å informere alle deltakere om koden deres. Den kan også brukes direkte fra forsiden, for å gå rett til deltakerens egen side:

Steg 1 - Logg Inn

For å kunne sette opp dugnaden må du først logge inn ved å klikke på Meny, og velg "Logg inn":

logginn1

Skriv inn brukernavn og passord og klikk på «Logg inn»:

1logginn2

 

 

 

Steg 2 - Dugnadsinfo

Hvis du allerede har startet dugnaden, gå her: Gå til "Følg med på dugnad"

Hvis du logger inn for første gang, klikk på knappen «Dugnad», og legg inn følgende:

  • Hvem er dugnaden for – f.eks. «Gutter 2005 – Lundseidet Fotballklubb»
  • Intro - kort beskrivelse av dugnaden, f.eks. ”Dugnad for tur til Idrettscup»
  • Beskrivelse – en lengre beskrivelse som skal engasjere de som besøker siden, og invitere til kjøp av produktene!
  • Logo (hvis tilgjengelig) – Velg en logo som passer, men dette er valgfritt
  • Hovedbilde – Last opp et flott bilde som representerer dugnadsgruppa! Vi anbefaler liggende bilder, for best effekt på dugnadssiden
  • Kontaktperson med navn og epost-adresse – dette navnet fremkommer på forsiden, og kan f.eks. være samme person som administrerer dugnaden!

minside-dugnadsinfo

Trykk Lagre for å lagre endringene dine!

Steg 3 - Velg produkter og salgsmål

Klikk på «Produkter», da vil du få opp listen over alle tilgjengelige produkter på Voluntary.

minside-produkter1

Hvis du ønsker at alle deltakere skal f.eks. selge 5 pakker av hvert produkt, så klikker du på «Rediger», legger inn verdien «5» og trykker på Lagre.

minside-produkter2

Dette må da gjøres på hver av produktene du ønsker å gjøre tilgjengelig for salg på de unike dugnadssidene.

Steg 4 - Deltakere

Dette er siden hvor du legger inn hvem som skal være deltakere i dugnaden, dvs. hvem som skal få unike lenker og sider hvor produktene kan selges.

Trykk på «Legg til deltakere»:

minside-deltakere1

I neste steg velger du hvor mange deltakere du skal ha i dugnaden (du kan legge til flere senere). Legg inn antall deltakere og klikk på «Neste»

minside-deltakere2

Fyll inn Navn og E-post til deltakerne. «Navn» er det som vil stå på de unike dugnadssidene, og som vil identifisere hvem man kjøper av. Dette fremkommer på nettsiden, så her er det fint å være enige med deltakeren om hvilket eller hvilke navn som skal vises. Når du har fylt ut, klikk på «Opprett deltakere», vil bli tatt tilbake til oversikten over deltakerne.

minside-deltakere3

Nå vil du se de unike dugnadskodene som er knyttet til deltakerne:

minside-deltakere4

 

Steg 5 - Se potensiell inntjening og start dugnad

Gå til «Oversikt». Her vil du nå få et raskt overblikk over antall deltakere, antall produkter totalt, og potensiell inntjening for dugnaden.

1minside-oversikt

Her vil du også se salgsstatus når dugnaden er i gang. Totalsalg, per produkt, og også per deltaker («Flere detaljer»).

For å aktivere dugnaden, klikk på «Start dugnad». Da vil siden publiseres, og dugnaden er aktiv.

Steg 6 - Send ut dugnadsmail

Siste steget er å sende ut dugnadsmail til deltakerne. Gå til «Deltakere» og klikk på «Send e-post». Systemet registrerer om en lenke er blitt benyttet eller ikke, så du kan velge mellom å sende til alle deltakere, eller bare til dem hvor lenken ikke er blitt åpnet.

Denne mailen fletter automatisk inn dugnadsdetaljene du har lagt inn, og de unike lenkene til hver individuelle deltaker. (Se eksempel)

En dugnadsside for en konkret deltaker, f.eks.:

deltakerkode

Her vil adressen være voluntary.no/3C72, og se slik ut (Se eksempel)